19. "Chłopcy" Jakub Ćwiek

Listopad zaczął się tak bardzo pozytywnie! Zwłaszcza pod względem czytelniczym. Nie minął nawet tydzień, a ja już przeczytałam dwie książki, co mnie bardzo cieszy. Oznacza to bowiem, że być może nie będzie tu aż takich zaległości, jak miesiąc temu. Zapraszam na dzisiejszą recenzję :)



Tytuł: "Chłopcy"
Autor: Jakub Ćwiek
Wydawnictwo : SQN
Rok polskiego wydania: 2012
Ilość stron: 306
Ocena: 7,5/10





Są drapieżni, odrobinę tajemniczy, zgrani jak mało kto. I dobrze wiedzą, czego chcą. Zagubieni chłopcy w niczym nie przypominają tych małych dzieci, które znamy z Disneyowskiej wersji bajki o Piotrusiu Panie. O nie, ta historia jest całkiem inna. Rządzi się własnymi prawami. Ja już je poznałam, ty - drogi Czytelniku - być może jeszcze nie, dlatego dam ci dobrą radę. Gdy ich spotkasz - schodź im z drogi. A jeśli byłoby to w mrocznym miejscu, do którego trafiłeś przypadkiem, jadąc w nocy pustą szosą - nigdy, ale to nigdy się nie zatrzymuj.

Autorzy tacy jak Jakub Ćwiek sprawiają, że odczuwam dumę z bycia Polką. Dzięki takim ludziom wierzę, że być może polski rynek czytelniczy ma jeszcze szansę na wybicie się. Dlaczego?

Otóż jestem świeżo po lekturze Chłopców i jest to jedna z lepszych książek, jakie czytałam ostatnio. Fakt, iż pochłonięta została ona przeze mnie w dwa dni - i to też tylko z braku czasu na dłuższe czytanie - mówi sam za siebie. I nawet to, że z reguły nie lubię opowiadań, jest w tym przypadku nieistotne, bo od tych niesposób się oderwać!

Lekka, z humorem, w sam raz na kilka jesiennych wieczorów. Historie dosyć niebanalne, tak jak i sam pomysł. Jak na opowiadania, to bohaterowie dość zróżnicowani. Wyraźnie zarysowani, więc łatwo można ich sobie wyobrazić, a jeśli ktoś by miał problemy to może zajrzeć do 'szkicownika' na końcu książki, w którym wszyscy zostali przedstawieni :) Już nie mogę się doczekać, aż przeczytam drugą część!

Czytaliście? Podzielacie mój entuzjazm?

7 komentarzy :

  1. Lubię twórczość Ćwieka, fajna lektura relaksująca, do pośmiania się i rozrywki. Chociaż drugi tom był jakby... teoretycznie "powaniejszy" i jestem ciekawa, co przyniesie część trzecia, którą niebawem dorwę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam, ale to już chyba trzecia pozytywna recenzja na temat tej książki, więc chętnie sięgnę :) Szczególnie że, jak piszesz, dzięki temu pisarzowi jesteś dumna z bycia Polką :')

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam przyjemność poznać pana Ćwieka i to przesympatyczny człowiek. Niestety, mam do niego żal, że na siłę przeciągnął "Kłamcę"(jeśli nie czytałaś, to bardzo polecam dwa pierwsze tomy), przy czwartym tomie się zbiesiłam i odłożyłam w połowie, ale jeśli polecasz recenzowaną książkę, to chętnie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak! Chłopcy są genialni :D Właśnie zaczęłam 2 tom, bo aż wstyd, że tak długo się wysiedział na półce. Zaczęłam wczoraj, dość późno, więc połknęłam niespełna 100 stron, ale powiem Ci, że przez te 100 stron jest genialnie :D Wsiąkasz w ten świat tak samo, jak było w przypadku 1 tomu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny post. Piękny, rzeczowy blog. Ja czytałem inną książkę, lecz z tego wydawnictwa. Wczoraj akurat dodałem post z nią.
    Jestem blogerem modowym, ale na moim blogu pojawił się post o książce.
    Szczególnie zależy mi na komentarzu kogoś takiego jak ty - z doświadczeniem.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. ~ http://gabriel-data.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czytałam "Kłamcę" i to było straszne wydarzenie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam. Uwielbiam. Też szukam drugiej części, żeby wreszcie ją przeczytać. A już wyszła część trzecia! Piętrzą mi się zaległości ;)
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że niedługo dorwiesz 2. część chłopców - będę wiedziała, czy warto ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś to proszę, zostaw komentarz :)
Dla Ciebie to chwila, a dla mnie wielka motywacja do dalszego pisania!

Wiecznie Zaczytana © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka