Deutsch aktuell 71/2015

Dzisiaj chciałabym wam powiedzieć o nowym, wakacyjnym wydaniu dwumiesięcznika Deutsch Aktuell. A wygląda ono tak:



Po mojej ostatniej recenzji tego czasopisma zauważyłam, że wielu z Was zniechęciła moja wzmianka o dość zaawansowanym poziomie słownictwa. Całkowicie inny był mój zamiar!
Kochani, nie rezygnujcie z rozwoju. Zakres słów w tej gazetce uznałam za "górnolotny", ponieważ dotyczy on często takich dziedzin jak np. polityka czy historia, a sami przyznacie, że nawet w naszym ojczystym języku przeciętny obywatel nie używa tych wyrazów zbyt często. Nie zmienia to jednak faktu, iż nie ma czegoś takiego jak "wysoki poziom słownictwa". Słowo to tylko słowo, nie ma cięższych i łatwiejszych, bo każdego trzeba się po prostu nauczyć. Sztuka w tym, żeby znaleźć balans pomiędzy słownictwem z poziomu A1 i tym z C1, ucząc się z każdego po trochu ;)

W najnowszym numerze Deutsch Aktuell po raz kolejny zaoferowano nam wiele ciekawych artykułów.


  • Władysław Bartoszewski - czyli co o życiu tego człowieka każdy Polak wiedzieć powinien,
  • Edith Stein - z urodzenia Żydówka, a z wyboru chrześcijanka, czyli o jednej z najbardziej niezwykłych kobiet XX. wieku,
  • słów kilka o niemieckich eventach wakacyjnych, czyli gdzie warto pojechać przy okazji wizyty u naszych sąsiadów,
  • Gap Year - czyli dlaczego warto zrobić sobie "rok przerwy" i uciec na drugi koniec świata ;),
  • Polacy w Niemczech - co robią, jak żyją i czy warto?,
  • Czy psy potrafią "wywąchać raka"? - czyli o niesamowitych umiejętnościach naszych czworonogów,
  • Levi's Jeans - trochę historii dla wielbicieli mody!,
  • Europa Park - czyli najlepszy park rozrywki w Europie.
Według mnie jednym z najciekawszych był ten o psiakach - ale może to "zboczenie zawodowe". Również te o Gap Year oraz życiu polskich emigrantów naprawdę były warte uwagi.

Oprócz tego standardowo dostaliśmy małą porcję idiomów oraz gramatyki - ćwiczenia na znienawidzoną przez wiele osób (w tym mnie) rekcję czasownika są zawsze mile widziane! 

Ten magazyn rzeczywiście pomaga w nauce, bo łączy przyjemne z pożytecznym, dlatego jeśli znacie niemiecki chociaż w podstawowym stopniu to spróbujcie dać mu szansę i dajcie mi znać, jak było! Szczerze polecam :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Jeśli już tu jesteś to proszę, zostaw komentarz :)
Dla Ciebie to chwila, a dla mnie wielka motywacja do dalszego pisania!

Wiecznie Zaczytana © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka